Let’s do this

Scrolla ner

CHEVROLET SONIC – LET’S DO THIS!

I samarbete med We are Licious skapade vi en kampanjsajten ”Let’s do this” för den nya Chevy Sonic.

Se videon här: http://youtu.be/LwgAdTOsyaU

Om kampanjen

Ett specialsytt spel skapades för Sonic adventure och ”Let’s do this”- kampanjen som levde på nätet och som en mobilapp. Användare kunde spela spelet och eventuellt vinna en Sonic samtidigt som de själva kunde slutföra olika utmaningar, från att delta i ett idrottsevenemang för en god sak till att arbeta i en livsmedelsbutik. Spelarna kunde sedan dela sina prestationer på ”Let’s do this” webbplats eller app och därigenom samla märken och poäng. Användarna uppmuntrades att dela videoklipp och foton på deras personliga sociala medier-sidor.

WMYL byggde den webbplats som tillät användare att titta på evenemanget live från sex olika kameravinklar, klicka som en galning på den stora handen för att driva bilen framåt och interagera med navigering som byggdes med hjälp av fysiska skyltar på plats.

Vi hade 20 000 klick per sekund.

Share on FacebookTweet about this on TwitterPin on PinterestShare on LinkedIn